Altijd was ik al met woorden en tekst bezig. Daarom leek journalist mij als beroep zo gek nog niet. Mijn carrière in de (lokale) journalistiek was echter van korte duur.
Honderden bedrijven zag ik van binnen
Ik kwam al snel terecht in wat destijds ‘bedrijfsjournalistiek’ heette. Honderden bedrijven zag ik van binnen en ik sprak met even zo veel ondernemers. Gesprekken die gingen over successen en drijfveren maar ook over hun dilemma’s en dieptepunten.
Webtekst bleek dynamischer
Intussen werd internet steeds belangrijker. Ik werd af en toe gevraagd om webteksten te schrijven. Dat bleek weer een stuk dynamischer dan het schrijven voor print. Een webtekst belandt niet in de kattenbak en is als marketinginstrument vele malen krachtiger dan een stukje papier.
Ik besloot me te specialiseren
Ook merkte ik dat veel ondernemers worstelden met hun website. Ik besloot mij te specialiseren in het schrijven van effectieve webteksten. Ik heb vaak persoonlijk contact met ondernemers, wat ik erg leuk vindt. En met mijn teksten kan ik hen helpen om hun website te laten renderen.
Hoe staat het met jouw webteksten?
Wil je een vrijblijvend advies over jouw webteksten? Mail me dan en Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.!