Waarom doen we niet meer met e-mailmarketing?

emailmarketing ws90 procent van het webverkeer is afkomstig uit e-mail, terwijl maar 4 procent van het online marketingbudget daadwerkelijk naar e-mail gaat (bron: Alechemy Works). Daarnaast blijkt dat, naarmate er meer e-mail wordt verstuurd, zowel de omzet gegenereerd via e-mail als de omzet gegenereerd via andere kanalen toeneemt.Internetten doen we steeds vaker vanaf de smartphone, naar verwachting groeit dat aandeel komend jaar naar 70%. We halen doorlopend mail op. De kansen liggen voor het oprapen, zou je zeggen. Waarom doen we niet meer met e-mailmarketing?

Nieuwsbrieven, daar wordt iedereen toch stapelgek van?

De wet schrijft voor dat je alleen mailings mag versturen wanneer de ontvanger daar toestemming voor heeft gegeven. Bovendien ben je verplicht om de ontvangers nadrukkelijk de mogelijkheid te geven om zich af te melden. Met andere woorden: ontvangers die geen zin hebben in jouw nieuwsbrief of mailing, die melden zich wel af. Wat je automatisch overhoudt zijn de ontvangers die wél interesse hebben.

Minder afhankelijk van de grillen van Google

Met seo moet je nog maar afwachten of je inspanningen beloond worden.  Met het toenemend gebruik van de smartphone, met haar kleine beeldscherm, wordt de kans om boven in de zoekresultaten te belanden ook al niet groter en adverteerders  drukken de organische zoekresultaten in dit smartphonetijdperk steeds verder naar beneden.  E-mailmarketing daarentegen  geeft je controle over je bereik en maakt je minder afhankelijk van de grillen van Google. Verstandig dus om e-mailmarketing op te nemen in je marketingstrategie!


Meer weten over e-mailmarketing?

e: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. m 0615688623